I téměř 26 let po vydání patří first person střílečka Doom k tomu nejlepšímu, co se na počítačových monitorech objevilo. Na svou dobu revoluční technologie totiž i díky genialitě hlavního programátora Johna Carmacka, který vůbec poprvé do 3D herního enginu implementoval podporu dynamických světel a stěn s jinými než pravými úhly, posunula hraní her na novou úroveň. To o rok později stvrdilo i vydání ještě kultovnějšího pokračování Doom 2.
Kultovním se v očích hráčů stala i hlavní herní postava mariňáka, fanoušky často označovaná jako „Doomguy“. Tato dnešní optikou rozmazaná směs pixelů totiž několika grimasami reagovala na jednotlivá zranění a částečně i děj ve hře. Každému hráči Dooma se tak určitě vybaví moment, kdy získal do výbavy novou zbraň, například rotační kulomet.
Dnes máme rok 2019 a moderní technologie nám i v těchto ohledech dávají do rukou možnosti dříve netušené. Například výrazné zmodernizování a oživení právě takové klasiky, jakou Doom je. To přesně se povedlo díky kombinaci umělé inteligence a neuronových sítí, která přetvořila pixelového Doomguye do vysokého rozlišení.
Nahoře původní postava z Dooma, dole vygenerovaný obličej
Vůbec poprvé tak mohou fanoušci hry získat představu, jak by hlavní herní postava vypadala jako reálný člověk.
Celý proces se skládal z několika kroků a dle autora nápadu, který svůj výtvor poprvé prezentoval na populární sociální síti Reddit, bylo nutné začít částečnou editací původního herního avatara programy Waifu2x, GIMP a FaceApp.