Vesmír je plný mrtvých mimozemšťanů. Umírají mladí – Nevšední Svět

Vznik života ve vesmíru není vzácný. Vzácné je život udržet v nehostinných podmínkách na mladých exoplanetách.

K lednu 2017 potvrdila NASA  3,557  exoplanet a 2,668 planetárních systémů. Jejich počet se proto zvedl téměř dvojnásobně a zvýšila se tak i pravděpodobnost, že někde kolem cizí hvězdy obíhá planeta podobná té naší.

Nejen velikostí či atmosférou, možné je i to, že na této vzdálené planetě vznikl život. Přesto se nám mimozemšťany ještě nepodařilo objevit. Zřejmě proto, že jsou už všichni dávno mrtví.

Naznačuje to studie zveřejněná v žurnálu Astrobiology .

efekt nálevky

Pokud i na nějaké planetě život vznikl, dnes mohou být mimozemšťané pouze fosilie vyhynulých mikrobů.

“Časný život je velmi křehký. Věříme proto, že jen zřídka se vyvíjí dostatečně rychle, aby přežil, ”  říká pro portál Big Think autor výzkumu Aditya Chopra . ,, Většina mladých planet má velmi nestabilní prostředí. Aby mohly být obyvatelné, živé organismy na nich musí regulovat emise skleníkových plynů. ”

Většina mikrobů se k tomu však nedostane. Nevyvinou se dostatečně rychle  av důsledku toho se na planetě nemůže udržet stálá teplota vhodná pro zachování  života a vody. Autoři studie to nazývají nálevkovitý efekt Gaii.

Podle tohoto efektu je vymírání jakýmsi předpokladem pro většinu forem života ve vesmíru. Říká také, že aby mohla být planeta obyvatelná, musí zůstat obydlená.

#věda #technika

Zdroj: Vesmír je plný mrtvých mimozemšťanů. Umírají mladí – Nevšední Svět

Komentujte

Buďte první kdo bude komentovat!

Upozornit na